Algemene Voowaarden
Artikel 1. Definities
1.1 De Onderneming: de Onderneming met Ondernemingsnaam GHOLD , Ondernemingsnummer BE0801.170.609 en rechtsvorm Meta De Weerdt gevestigd te Asserendries 23 9300 Aalst, met mailadres meta@ghold.be en met telefoonnummer 0486848207.
1.2 De Klant-Consument: iedere klant - natuurlijke persoon die gewoonlijk in België leeft en voornamelijk met een privé doel voor ogen handelt. De Onderneming heeft met deze klant een B2C-relatie.
1.3 De Klant-Onderneming: iedere klant - natuurlijke persoon die zelfstandig een beroepsactiviteit uitoefent, iedere klant - rechtspersoon en iedere andere klant - organisatie zonder rechtspersoonlijkheid. De Onderneming heeft met deze klant een B2B-relatie.
1.4 De Klant: iedere Klant-Consument en Klant-Onderneming.
1.5 Diensten: alle therapeutische sessies beschikbaar voor aankoop op de Website.
1.6 De Overeenkomst: de overeenkomst op afstand gesloten tussen de Onderneming en de Klant voor de aankoop van Diensten via de Website. De Overeenkomst wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.
1.7 Website: de website van de Onderneming: www.ghold.be
Artikel 2. Toepassingsgebied
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen (inclusief offertes, aanbiedingen, bestelbonnen en overeenkomsten) tussen de Onderneming en de Klant.
2.2 De aanvaarding van het aanbod (uitdrukkelijk of stilzwijgend door betaling) impliceert de aanvaarding van deze algemene voorwaarden.
Artikel 3. Eenzijdige wijziging of aanvulling
3.1 Bepalingen of voorwaarden die van deze voorwaarden afwijken of die deze voorwaarden wijzigen of aanvullen, zijn voor de Onderneming slechts bindend indien de Onderneming uitdrukkelijk en schriftelijk met deze bedingen instemt.
3.2 Verwijzen aanbod en aanvaarding naar verschillende algemene voorwaarden, dan komt het contract niettemin tot stand. Beide algemene voorwaarden maken deel uit van het contract, met uitzondering van de onverenigbare bedingen, tenzij de onderneming uitdrukkelijk en schriftelijk met deze onverenigbare bedingen heeft ingestemd.
3.3 De nietigheid van een bepaling of een deel van een bepaling krachtens de Overeenkomst zal geenszins de geldigheid aantasten van het resterende deel van de bepaling of van de rest van de bepalingen en clausules.
Artikel 4. Totstandkoming en duur
4.1 De Overeenkomst is gesloten zodra de Klant het aanbod en de algemene voorwaarden heeft aanvaard.
4.2 De Overeenkomst en de algemene voorwaarden blijven van kracht tot alle verbintenissen zijn uitgevoerd.
Artikel 5. Prijs- en kostenbepaling
5.1 De prijzen die van toepassing zijn op de diensten, zijn deze die op de Website vermeld staan op het tijdstip van de bestelling. De prijzen
worden bepaald per opdracht en zijn uitgedrukt in euro en inclusief btw.
5.3 Alvorens een bestelling definitief geplaatst wordt, zal de totale prijs, inclusief alle kosten en belastingen, beschikbaar zijn voor de klant op de plaats vermelding.
5.4 Als een dienst niet correct geprijsd is op de Website, zal de Onderneming schriftelijk contact opnemen met de Klant zodra de Onderneming kennis krijgt van de onjuiste prijs. De Klant heeft in voorkomend geval de mogelijkheid om de Producten te blijven kopen of de bestelling te annuleren in overeenstemming met de annuleringsprocedure bepaald in artikel 7. Als de Onderneming er niet in slaagt om contact op te nemen met de Klant, gebruikmakend van de contactgegevens die de Klant tijdens de bestelprocedure heeft verstrekt, of als de Onderneming geen antwoord van de Klant ontvangt binnen een termijn van […] dagen, behandelt de Onderneming de bestelling als geannuleerd en stelt ze de Klant daarvan schriftelijk in kennis.
Artikel 7. Annulering
7.1 De Klant-Consument heeft het recht om de bestelling zonder opgave van een reden te annuleren 24u voor de geplande afspraak.
7.2 De Klant-Onderneming kan de bestelling annuleren tot uiterlijk 2dagen na de plaatsing van de bestelling.
7.3 De Klant kan de afspraak annuleren door verzending van een e-mail naar meta@ghold.be OF via de account van de Klant op de Website.
7.4 Na annulering van de bestelling ontvangt de Klant een bevestiging van de annulering door verzending van een e-mail naar e-mailadres OF via de rekening van de Klant op de Website en zal de Onderneming de reeds betaalde bedragen terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die de Klant heeft gebruikt om te betalen.
Artikel 9. Overmacht en wanprestatie
9.1 De Onderneming is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de niet-uitvoering of vertraging in de uitvoering van haar verplichtingen krachtens de Overeenkomst indien dit te wijten is aan overmacht. De klant kan in geval van overmacht aldus geen schadevergoeding eisen wegens wanprestatie.
9.2 Onder overmacht wordt verstaan: ieder voorval dat buiten elk aanwijsbaar menselijk handelen om voorkomt zoals maar niet beperkt tot ziekte, een overlijden en extreme en onvoorziene weersomstandigheden of natuurfenomenen.
9.3 In geval van een situatie van tijdelijke overmacht brengt de Onderneming de Klant hiervan op de hoogte en zullen de verplichtingen van de Onderneming krachtens de Overeenkomst worden opgeschort en zal de termijn voor de uitvoering van de verplichtingen worden verlengd voor de duur van de situatie van overmacht. Wanneer de situatie van overmacht invloed heeft op de uitvoering van de diensten, zal de Onderneming een nieuwe afspraak regelen met de Klant nadat de situatie van overmacht voorbij is.
9.4 In geval van een situatie van blijvende overmacht brengt de Onderneming de Klant hiervan op de hoogte. In voorkomend geval is de Onderneming bevrijd van haar prestaties.
9.6 De Onderneming gaat een inspanningsverbintenis aan en is niet gehouden ten opzichte van de Klant-Onderneming tot enige vergoeding voor schade, die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van de door haar of haar hulppersonen geleverde diensten of verkochte goederen, behalve in geval van opzet. De Onderneming is geenszins aansprakelijk ten opzichte van een Klant-Onderneming voor een zware fout van haarzelf of haar hulppersonen. De Onderneming is niet gehouden ten opzichte van de Klant-Consument tot enige vergoeding voor schade die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van de door haar of haar hulppersonen geleverde diensten of verkochte goederen, behalve in geval van opzet of zware fout.
9.7 In geen geval kan de Onderneming worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, maar niet beperkt tot, verlies van inkomsten, verlies van contracten, kapitaalkosten, beperking van rendement of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de Klant als aan derden.
9.8 Onverminderd de rechten en rechtsmiddelen die door de toepasselijke wetgeving of deze algemene voorwaarden aan de Klant worden toegekend, zal de aansprakelijkheid van de Onderneming voor directe schade beperkt zijn tot de waarde van de bestelde Producten.
Artikel 11. Klachten en garantie
11.2 Iedere factuur wordt beschouwd als aanvaard, tenzij protest per aangetekend schrijven binnen de 3 dagen.
11.8 Als de Klant klachten heeft, kan hij contact opnemen met de Onderneming via het e-mailadres meta@ghold.be of op het adres Asserendries 23, 9300 Aalst.
Artikel 12. Bevoegdheids- en rechtskeuzebedingen
12.1 Deze voorwaarden zijn onderworpen aan het Belgische recht.
12.2 Voor elk geschil over de toepassing van deze voorwaarden en de uitvoering van de dienst zijn uitsluitend de rechtbanken van het arrondissement … bevoegd.
Artikel 13. Betalingstermijnen en -modaliteiten
13.1 De Klant moet betalen op het ogenblik van de plaatsing van de bestelling met een overschrijving op het nummer BE45 9734 5249 1189, met Payconiq, met iDEAL, met creditcard, met bankcontact of met PayPal.
13.2 Indien de Klant betaalt via bankoverschrijving, zal de Onderneming de bestelling beginnen te verwerken vanaf het moment van ontvangst van de volledige betaling.
13.3 Persoonlijke aanvraag tot betaling met contact geld is ook mogelijk.
Artikel 14. Privacy
14.1 De Onderneming gebruikt de persoonsgegevens van de Klant uitsluitend in overeenstemming met het Privacybeleid op de Website.